Deși General Motors a construit și lansat pe piață între anii 1996–1999 primul automobil electric, EV1 a fost retras de pe piață și reciclat, la presiunea companiilor petroliere și a argumentației unei presupuse lipse de cerere de pe piață . Astfel, anul 2008 reprezintă de fapt începutul erei autovehiculului de serie în totalitate cu alimentare electrică. Este anul în care s-au lansat pe piață diverse concepte de acumulatori cu un randament relativ ridicat și un preț accesibil. Astfel, se preconizează ca până în 2010 să poată fi fabricată o mașină electrică performantă de serie pe scară largă și la un preț apropiat de prețul mașinilor pe benzină.

Tesla Roadster

Mai multe firme au anunțat deja producție de autovehicule electrice după cum urmează:

  • Tesla: Tesla Roadster (2008)
  • Phoenix Motors (SUA): Phoenix SUV, Phoenix SUT (2008)
  • Lightning (Regatul Unit): Lightning GT — cel mai rapid electrovehicul până în prezent (2008): 700 CP, 400 km fără intermediară reîncărcare, 1-100 km/h în 4 secunde. Preț: ca. 220.000 euro
  • General Motors (SUA): Chevrolet Volt (15.12.2010 — livrat în Statele Unite)
  • Toyota (Japonia): (2010)
  • Nissan (Japonia): Nissan Leaf (11.2010 în SUA), primul vehicul electric produs în serie
  • Mercedes (Germania): (2010)
  • Opel (Germania): Ampera (2011)
  • Citroën (Franța): Citroën C-Zero (2010)
  • Peugeot (Franța): Peugeot iOn (2010)
  • Mitsubishi (Japonia): iMiev (produs din 2009 în Japonia)

De asemenea, în Europa și pe plan mondial există deja automobile electrice în serii limitate: Cityel, Elektrabi, Evergreen (Mini), Kewet, Ligier Optima E, Mega Aixam, Panda Elettrica, Smart Pure Elettrica, Twingo Quickshift Elettrica, Open Start Lab, Pasquali E-Setta, REVA, e-Ka și Twike.

Diverse modele în serii limitate de la Citroen, Peugeot, Fiat, Volkswagen, Skoda și alte firme.

Poșta franceză a comandat în 2007 10.000 de automobile electrice pentru următorii 5 ani.

După ultimele progrese în domeniul acumulatorilor (acumulator Li-ion) și având în vedere creșterea prețului petrolului la peste 138 dolari/baril în 2008 și prognoza de peste 200$/baril în anii următori, se estimează că cel târziu în 2020, 90% din autovehiculele noi până la 3,5 t produse vor fi electrice, iar până în 2030 toate autovehiculele noi, inclusiv autocamioanele, vor fi propulsate complet electric. Țări precum Franța, Germania, Israel, SUA își pregătesc infrastructura pentru automobilele electrice.