Cerințe generale

Un autoturism electric de clasă medie ar necesita pentru o autonomie de 300 km o sursă cu densitatea de energie 220 Wh/kg și densitate de putere 150-170 W/kg.

Propulsie prin acumulatorul „clasic”

Firma Altairnano dezvoltă și produce din 2007 un acumulator pe bază de titanat de litiu, a cărui capacitate propulsează un autovehicul pe o distanță de max. 400 km, durata de reîncărcare a acumulatorului fiind de numai 10 minute. Acumulatorul se numește Nanosafe și este folosit deja de către firma americană Phoenix Motors care în 2008 a lansta pe piață 2 mașini: Phoenix SUV și Phoenix SUT. De asemenea, va fi folosit si pentru modelul Lightning GT — cel mai rapid electrovehicul până în prezent.

Două alte firme s-au profilat în domeniu, Continental și A123 Systems, firme favorizate de către General Motors și care vor produce cel mai probabil acumulatorii pentru noul Chevrolet Volt, anunțat pentru 2010.

Daimler va scoate pe piață în 2009 primul hibrid cu noul tip de acumulator pe litiu-ion, Mercedes S 400 Bluetec Hybrid, sistemul electronic și acumulatorul propriu-zis fiind construite de Continental, Johnson Controls și Saft.

Pile de combustie

Cerințele pentru propulsia cu pile sunt legate de densitatea de putere.

Supercondensatorul: bateria viitorului

Un alt concept este folosirea unui supercondensator, ca acumulator. Condensatorul este în principiu cel mai bun concept pentru a înlocui motoarele convenționale pe benzină, mult mai bun decât acumulatorul „clasic”, bazat pe litiu-ion, deoarece nu există reacții chimice, timpul de reîncărcare este foarte scurt, iar randamentul este de 100%. Însă pană în 2008 nu au existat produse satisfăcătoare pe piață.

Un nou condensator care ar putea revoluționa industria auto după un secol de cercetare este anunțat în 2008 de către firma americană EEStor, care conform propriilor declarații a descoperit un nou tip de supercondensator, cu o densitate de 340 Wh/kg (condensatorii normali au o densitate în jur de 5 Wh/kg) care va fi produs în serie în scurt timp sub numele de EESU (EEStor Energy Storage Unit). EESU are o masă de 152 kg, un volum de 33 litri, capacitate de 31 Farad, tensiune 3500 V și un preț de 3200 $. Reîncărcarea cu 52 kW/h ar fi posibilă în ca. 6 minute.

Primul automobil care va integra această tehnologie va fi cityZENN. CityZENN, anunțat pentru 2009, va atinge o viteză de 125 km/h, iar distanța de deplasare cu o singură încărcare va fi de 400 km. Acest automobil va reduce costurile de întreținere cu 90%, comparativ cu un vehicul obișnuit, conform declarațiilor firmei producătoare Zenn Motors.